01.08.2011 Строителството на Лот 22Б навлезе в най-интензивната си фаза
1 min read
Рехабилитацията на Лот 22Б изисква временно да бъде отклонено движението към велинград и Юндола 36 000 куб.метра бетон и 200 хиляди тона асфалт ще бъдат използвани при строителството
През октомври 2010 г. започна рехабилитацията на Лот 22Б и строителството вече навлиза в най-интензивната си фаза. Проектът обхваща маршрута от пътен възел Церово на автомагистрала „Тракия” до Юндола. Това е най-често използваният път, по който се достига до популярния планински курорт Велинград. Изпълнител на рехабилитацията е сдружение Lena-Galchev. Работата по проекта е разделена на три участъка: от автомагистралата до гр. Септември; от Септември до селата Варвара и Ветрен дол; и от с. Звъничево (на 10 км от Варвара) до Юндола. Последният участък обхваща дефилето на Чепинска река, по което се извива основният път към Велинград.
След рехабилитацията, планинският път ще стане широк до 9 метра и половина. За да се постигне това, ще се изградят подпорни стени в реката и с конзоли над нея ще се увеличи площта, по която ще бъдат обновени двете пътни платна с два пласта ново асфалтово покритие и банкети от двете страни. В населените места пътят ще бъде завършен с тротоари и бордюри, а извън тях – с облицовани канафки за отводняване на пътя. Неравностите по трасето ще бъдат коригирани и върху тях ще се положат нови пластове асфалт. За целия проект ще се използват над 200 хиляди тона асфалт. За сравнение – един камион превозва около 25 тона и изминава средно разстояние от 60 км. Близо 10 километра е общата дължина на участъците, които изискват пълна реконструкция. Останалата част от шосето ще бъде рехабилитирана – с положени нови асфалтови покрития, съобразени със съвременните изисквания за този тип трасета. С 36 хиляди куб. метра бетон ще се изградят планираните подпорните и укрепителни стени около пътя, както и конзолите над реката. За да се защити трасето от свлачища, падащи камъни и други опасности на планинския път, ще го предпазват 24 км подпорни стени. Половината от тях вече са изградени, а до края на годината се очаква да бъдат завършени и останалите.